Rekord е представен на медиите през януари 1972 г. Достъпни са версиите седан с две и четири врати, спортно купе, комби с три и пет врати, както и товарна версия тип затворен фургон с три врати.
Гамата от двигатели включва използваните в предходния модел задвижващи агрегати с работен обем 1.7 и 1.9 литра и мощност 66, 83 и 97 к.с. През 1973 година е добавен и дизелов двигател. Моделът Rekord 2100 D се превръща в първия лек автомобил в историята на марката Opel, задвижван от такъв тип агрегат, който в случая разполага с четири цилиндъра, работен обем 2.1 литра и максимална мощност 60 к.с.
През пролетта на 1972 година на пазара излиза официално и изключителният спортен събрат на модела Rekord, носещ името Commodore, чийто базов вариант е с 2,5-литров мотор с мощност 115 к.с., а версията GS – със 130 к.с. От септември 1972 г. в гамата е добавена и върховата версия Commodore GS/E, оборудвана с 2,8-литров двигател с мощност 160 к.с.
В началото на септември 1976 г. един златист на цвят седан Rekord се превръща в едномилионния екземпляр от този модел, който слиза от поточната линия. По повод юбилея е подготвена специална ограничена серия Millionаr с луксозно ниво на оборудване Berlina и 2,0-литров S двигател с мощност 100 к.с.
До момента, в който през септември 1977 г. е представено последното поколение Rekord, моделите с означение D са успели да достигнат тираж 1 128 196 екземпляра, а от Commodore B са произведени общо 140 827 автомобила.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!