Със суперспециална отсечка с дължина 2,25 км в Самоков в петък стартира 44-тото издание на рали "България". Състезанието е втори кръг от националния шампионат и част от европейската купа - Изток. Скоростните етапи са 13 с обща дължина 197,55 км, а преходът е 386,18 км. "Бюджетът ни за тази година е 400 000 лв., които са осигурени както всяка година от Министерството на спорта", заяви Радослав Козлеков, председател на БФАС. Подадени са 26 заявки за участие, сред които чужденците Лука Бети и Александър Салюк, който води в европейската купа - Изток. В състезанието са ангажирани над 600 сътрудници за всеки един от дните, а само в рамките на суперспециалния етап в петък са наети 200 души, които да се грижат за сигурността и организацията. По време на пресконференцията за рали "България" стана ясно, че се работи за връщане на състезанието в Световния шампионат. Въпреки че отнема повече време за подготовка и е нужен огромен лобизъм, таксата за участие във WRC е по-ниска сравнение с това, което трябва да се плати за европейския шампионат. "Не сме се отказали от Европейския шампионат и искаме да се върнем, въпреки че не съм сигурен дали ще се случи следващата година. Казусът с ERC е въпрос на бизнес. Даваме на Eurosport 340 000 евро такса за участие и още 120 000 евро задължения на сливенския клуб от миналата година, след което веднага влизаме в календара. Започнахме работа и по връщане във WRC. Ще бъдат необходими няколко години за резултата, по-трудно е, отколкото ERC и е необходим лобизъм. Също така имаме и първоначален проект с турската федерация за организиране на състезание със съвместни отсечки", каза още Козлеков. Eurosport е промоутър на ERC от миналата година, след като получи правата от FIA с 10-годишен договор. Промоутър на WRC пък стана Red Bull Media House, а таксата за участие е 340 000 евро. "Ще ни бъдат необходими 1 млн. евро, за да организираме кръг от WRC в България. В това число влиза таксата и всички разходи за състезанието. За подобно събитие е необходимо наемането на поне 1200 души", падчерта Камен Михайлов, директор на рали "България".
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!