Тези дни при закрити врати в завода в Млада Болеслав Skoda показа новото издание на Fabia, чието първо поколение дебютира през есента на 1999 г. като съвсем скромен модел, дошъл да замени Felicia. Оттогава тя е сред основните и най-търсени модели на чешката марка, днес част от VW Group. Първото издание е в три версии на каросерията – хечбек, седан и комби. Има и версия RS с макс. мощност 130 к.с. и турбодизелов двигател с 1,9-литров работен обем.
Следващото поколение идва с по-ярка външност. Появата на лифтбека Rapid в гамата на чехите донякъде запълни нишата на компактните семейни автомобили. Значи ли това, че Fabia става по-младежки ориентиран модел?
Показваме ви първата й официална скица. По нея е още рано да се съди за серийния автомобил. Отзад донякъде Fabia е заприличала на Rapid Spaceback, само че фаровете й са обкантени в черно. Дизайнерите са „раздули“ диаметъра на колелата и за разлика от доскорошните 165/70 R14 те вече са 175/70 R14. С опции за 185/60 R15, 215/45 R16 и 215/40 R17. Припомняме, че горещата версия с индекс RS беше обута в гуми с размер 205/45 R17.
Отвътре новата Fabia също прилича на Rapid и е с аналогичен преден панел. Седалките са със силна странична поддръжка и доста прилични материали, като чехите обещават много опции по темата. Колесната база е пораснала с 19 мм (до 2470 мм), което значи повече вътрешно пространство. Вратите се отварят под достатъчно широк ъгъл. Ще има и опция за стъклен панорамен покрив, който ще е огромен и няма да изяжда пространството над главите.
Багажникът е увеличен до рекордните в класа 330 л. Облегалката на задната седалка е сгъваема и делима в съотношение 2/3. Намира се място и за пълноразмерна резервна гума.
Базовият мотор е с 1,0-литров работен обем и с две версии на мощността - 60 или 75 к.с. Една идея по-голям е 1,4-литровият 3-цилиндров дизел с варианти с 75, 90 или 105 к.с. Изброените силови агрегати се съчетават с 5-степенна механична предавателна кутия, като моторът с 90 „коня“ може да бъде поръчан със 7-степенна роботизирана DSG. Актуален е и 4-цилиндровият 1.2 TSI с макс. 90 или 105 к.с.
Fabia идва с различни мултимедийни системи, най-скъпата от които с 6,5-инчов сензорен дисплей и изходи за AUX, USB, SD, гласово управление и съвместимост със смарт устройства, които могат да се ползват директно на екрана на телевизора. Засега функцията MirrorLink е достъпна само за Android, Meego и Windows Phone, но и това е достатъчно. С продуктите на Apple „сдвояването“ ще е възможно от началото на 2015 г. Порасналият списък от опции включва датчици за дъжд, комфортен достъп до салона и бутон за стартиране на двигателя.
Официалната премиера на модела е предвидена за началото на октомври по време на парижкото изложение, така че очаквайте още подробности и най-вече снимки.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!