Alpine се завърна на подиума на „Имола“

Общи 20 май 2013 | Speed-Press.com A- A+ 5740 посещения | без коментари

След като през 70-те години на „Имола“ Alpine бе представен от заводските пилоти Жан-Пиер Жабуи (Alpine A440), Жан-Пиер Жарие, Жак Лафит, Джоди Шектър и Хенри Пескароло (Alpine A442), този уикенд френската марка се завърна на известната италианска писта с Alpine A450, воланът на който си споделят пилотите на Signatech-Alpine Нелсън Панчиатичи и Пиер Раг.В подготовка за втория кръг от 2013 Европейски Льо Ман Серии отборът записа най-добро време в свободната тренировка в първия ден. В квалификацията Нелсън Панчиатичи подреди Alpine A450 на втора стартова редица. Французинът защити четвъртото място по време на първия си стинт, преди в обиколка 24 Alpine A450 пръв да влезе в бокса. Нелсън Панчиатичи предаде болида в ръцете на Пиер Раг, макар основните конкуренти на Signatech-Alpine да бяха избрали стратегия с едно влизане в бокса и без смяна на пилотите.Прие Раг се върна на пистата на пета позиция, като второто влизане в бокса бе малко след изтичане на половината време на надпреварата. Този път той остана зад волана и компенсиращата стратегия започна да изплаща дивиденти, след като той се върна на трасето на трета позиция и започна да скъсява дистанцията спрямо първите два болида.Независимо от няколкото капки дъжд на различни участъци от трасето, пилотът от Нормандия продължи да скъсява дистанцията. След последния питстоп и смяната на пилотите, Нелсън Панчиатичи продължи да натиска и скоро излезе на втора позиция, за да даде на Alpine първи финал на подиума след триумфа на марката в „24 часа на Льо Ман“ през 1978.“Бяхме бързи през цялото състезание,” отбеляза Нелсън. “Въпреки трафика, успяхме да останем в челото на колоната и поддържах силно темпо през цялото време до карирания флаг. Това е чудесен резултат за отбора, но не мога да подтисна усещането си, че имахме потенциала да победим...““Състезанието ни позволи много добре да опознаем поведението на колата със сликовете на Michelin,” добави Пиер. “Много съм доволен от нашите времена за обиколка и този резултат засилва самочувствието ни преди Льо Ман. Следващият път ще трябва да направим силно представяне за цели 24 часа!”“И двамата ни пилоти свършиха чудесна работа,” отбеляза Филип Сино, тим шеф на Signatech-Alpine. “Все още ни трябва малко време, за да извлечем пълния потенциал на нашите гуми Michelin в състезателни условия. Предпочетохме да не поемем риска от двойни стинтове, но нашите гуми биха ни позволили това. Ние сме конкурентни и благодарение на данните, които събрахме на „Имола“, сега ще можем да оптимизираме стратегията си. Налице е голям интерес към този проект и финиширане на подиума в Италия ни поставя в много положителна нагласа за „24 часа на Льо Ман““.Пол Шатин, младши пилот на Alpine, спечели клас LM PC и излезе начело на класирането в шампионата.Сега Signatech-Alpine ще започне специфична програма, за да се подготви за Льо Ман. Следващата седмица Нелсън Панчиатичи, Пиер Раг и Тристан Гоменди ще бъдат на „Мани Кур“, Франция, за да направят нощни тестове с Alpine A450. След това отборът ще разполага с два болида Alpine A450 за официалния тестови ден преди надпреварата в Льо Ман, който ще се проведе на 9 юни. Тогава болидите ще тестват и новия аеродинамичен пакет с ниска притискаща сила.

„3 часа на Имола“
Крайно класиране:
1, Thiriet by TDS Racing (Беше / Тирие), 108 обиколки2, Signatech-Alpine (Панчиатичи / Раг), +46,2 сек3, Morand Racing (Майльо / Гашнанг), +1 обиколка4, Race Performance (Фрей / Нидерхаусер), +1 об.5, Greaves Motorsport (Kимбер-Смит / Хеинемейер), +1 об.
Класиране в European Le Mans Series (след два кръга):
1, Thiriet by TDS Racing (40 точки)2, Signatech-Alpine и Race Performance (30)4, Jota Sport (27)


 
Ключови думи:   a440, a450, alpine a442, renault
 

Lexus IS от TRD Lexus IS от TRD
20 май 2013
 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте