ILMC (4/7) 6 ЧАСА НА ИМОЛА: ПЪРВО И ВТОРО МЯСТО ЗА PEUGEOT 908

Main July 5, 2011 | Auto-Press.net A- A+ 5035 views | no comments

Източник: www.peugeot.bg

Показвайки ефективност, надеждност и отличен разход на гориво, автомобилите Peugeot 908 доминираха по време на 6-те часа на Имола. Стартиралите от пол позишън, Себастиан Бурде и Антъни Дейвидсън, отбелязаха първото си съвместно пилотиране с блестяща победа. Те изпревариха Франк Монтани и Стефан Саразен и заедно с тях постигнаха втора двойна победа за Team Peugeot Total. Така, Peugeot остава начело в класирането на Конструкторите в ILMC.

Peugeot затвърждава позициите си в ILMC
Водачът в класирането след първите три манша на шампионата (Себринг, Спа и Льо Ман) застана на старта на 6-те часа на Имола с намерението да запази позицията си. С пол позишън и първо и второ място, Peugeot получи максималния брой точки и преднина от 43 точки.

На пистата, която се оказа тясна и къса за 49-те коли, задачата на екипа и пилотите изглеждаше трудна. За щастие нямаше инциденти и намеса на автомобила за сигурност. Състезанието протече нормално, с чисто съревнование между машините и пилотите. Най-бързият екипаж – с пол позишън и най-добра обиколка – Бурде/Дейвидсън, се наложи над Монтани/Саразен, които отстъпиха от първата позиция по-малко от час преди финала.

Тази двойна победа е полезна за целия отбор. Както става често в състезанията за издръжливост, победата зависеше едновременно от ефикасността, надеждността и овладяването на разхода на гориво", подчерта Бруно Фамен, качвайки се на подиума. Успяхме да издържим три смени на пилотите с едни и същи гуми с по-бързо темпо спрямо съперниците ни. Именно в този момент взехме надмощие. За четвърти път този сезон сме щастливи, че всичките ни коли успяха да финишират и показаха високо ниво на надеждност."

Начало - продължение на 24-те часа на Льо Ман
Стартирайки от пол позишън, Себастиан Бурде (Peugeot 908 n°7) поведе останалите 48 автомобила, следван от Фаслер (Audi n°1), Монтани (Peugeot 908 n°8) и МакНиш (Audi n°2). Както в Льо Ман, темпото бе много бързо, с непрекъснати атаки на пилотите.

Веднага след първото зареждане, със смела маневра Монтани излезе на втора позиция, изпреварвайки Фаслер : Изпитах истинско удоволствие от колата! Не беше лесно да изпреваря, защото пистата беше много натоварена."

В това време, първият в колоната, Бурде, също атакува. Той показа качествата на 908 и на гумите Michelin, подобрявайки най-доброто си време в края на втората смяна, точно преди да предаде волана на Дейвидсън. Принуден да маневрира в много тесния и натоварен питлайн, екипаж n°7 загуби около 30 секунди и отстъпи първото място. Не можех да спра пред нашия бокс и трябваше да изместим назад колата", обяснява Себастиан Бурде. Малко е изнервящо да загубиш време, което си спечелил с много труд на пистата, но двата 908 остават начело, това е най-важно".

Потеглилият 24 секунди след Саразен, Антъни Дейвидсън, бързо настига съотборника си и двата 908 изминаваха няколко обиколки един до друг.

Отличен разход на гориво и на гуми
След първото си зареждане Антъни Дейвидсън излезе начело и по време на трите си смени наложи много по-високо темпо от това на Audi. Малко преди средата на състезанието, Peugeot 908 вече имаха една обиколка преднина. Когато изпреварвах Кристенсен се докоснахме", каза Антъни. Очаквах решителна реакция от негова страна. Тъй като бях на въжето, той бе принуден да излезе на чакъла и не ми попречи..."

Обратите на финала
В 16ч50 след контакт с една от изоставащите коли, Бурде спука задна лява гума и загуби първата си позиция в полза на Франк Монтани. Няколко минути по-късно, той също влезе в бокса и отново отстъпи мястото на Бурде. От този момент нататък, Team Peugeot Total стабилизира позициите си и финишира с поредна двойна победа.

Изявления
Оливие Кеснел : Днес постигнахме отлично съчетание между високи показатели и икономичност, безупречна стратегия и изключителни пилоти. Резултатът е налице – безапелационна победа. Постиженията ни са близки до тези на Спа, при подобни климатични условия. Този успех ни позволява да излезем доста напред в общото класиране. Можем да се борим за запазване на тази преднина през предстоящите състезания, с изключение на Жухай, където победата ще бъде много важна."

Бруно Фамен : Щастливи сме, че успяхме да победим във всяко отношение : разход, управление на гумите и ефикасност. По време на свободните тестове работихме много върху реглажите на колата за тази писта, която е нова за нас. Пилотите успяха да използват много добре автомобилите. Резултатът потвърждава тенденцията от Спа. Нашата кола има голям потенциал."

Себастиан Бурде (Peugeot 908 n°7) : Много се радвам, че постигнах втора победа с Peugeot. С Антъни се разбирахме отлично. Реглажите бяха удобни и за двамата. Състезанието не бе лишено от неприятности, но те не успяха да ни попречат."

Антъни Дейвидсън (Peugeot 908 n°7) : Това е четвъртата ми победа с Peugeot. Състезанието бе невероятно трудно за всички. Не мога да повярвам, че автомобилът за сигурност не се намеси нито веднъж. Колата ни бе фантастична, а двамата със Себастиан работихме отлично в екип."

Франк Монтани (Peugeot 908 n°8) : Какво по-добро от победа след Льо Ман? Отново всичките ни коли финишираха, а две от тях на първо и второ място. Горд съм, че съм част от този отбор. Разликата спрямо съперниците ни е изненадваща, знаем че ще направят всичко възможно да отговорят и ни очакват много силни битки."

Стефан Саразен (Peugeot 908 n°8) : За мен е много важна двойната победа. Трябва да признаем, че имахме повече проблеми от съотборниците ни. Антъни свърши чудесна работа. Победиха най-силните."

6 часа на Имола
Класиране
1. Peugeot 908 n°7 Бурде/Дейвидсън 220 обиколки
2. Peugeot 908 n°8 Монтани/Саразен +1'08"688
3. Audi R18 n°1 Фаслер/Бернхард +1 обиколка
4. Audi R18 n°2 Кристенсен/МакНиш +1 обиколка
5. Lola-Toyota n°12 Буйон/Белики +7 обиколки

Най-добра обиколка : Себастиан Бурде с време 1'33"111

Класиране ILMC
Конструктори:
Peugeot 132 т.
Audi 89 т.

Отбори :
Team Peugeot Total 65 т.
Audi Sport Team Joest 61 т.

Следващ манш на ILMC : Силвърстон (9-11 септември)

****
Peugeot
В 160 страни и 10 000 центъра, Peugeot предлага на своите клиенти високо качество и приятни емоции. През 2010, когато отпразнува своя 200-годишен юбилей, Peugeot затвърди мястото си на първа френска автомобилна марка в света, изкачи се с една позиция в класацията на марките (9-а) и продаде 2 142 000 автомобила. Peugeot е единствената марка, която предлага цялостна гама мобилност, включваща леки и товарни автомобили, скутери, велосипеди и разнообразни услуги, сред които програмата Mu by Peugeot.

 
Keywords:   ilmc, peugeot, peugeot 908
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...