50 години след световната премиера на E-Type по време международното изложение в Женева, на тазгодишното издание на салона през март, Jaguar ще стартира серия от мероприятия, с които ще отдаде дължимото на легендарния си модел.
Още със самото си представяне Jaguar E-Type се превръща в олицетворение на скорост и динамика, достъпни не само за елита на обществото. Цената на базовата модификация от 1961 година е малко над 2000 британски лири, като през първите няколко месеца след представянето си, колата се продава в два варианта. Независимо от това, и двете са оборудвани с 3.8 литрови шестцилиндрови редови двигатели. Максималната мощност на задвижващия агрегат достига впечатляващите 265 конски сили. Задвижването е на задните колела, предавателната кутия е четиристепенна механична, а максималната скорост на движение достига 240 км/ч.
През следващите няколко години, Jaguar E-Type претърпява редица подобрения. През 1964 е представен нов 4.2 литров двигател, който от своя страна е заменен от алуминиев 5.3 литров V-образен дванадесетцилиндров през 1971 година. През 13-те производствени години от заводите на Jaguar излизат почти 15 500 представителя на модификацията с 3.8 литров двигател, 41 724 на тази с 4.2 литров и малко над 15 000 на последната V-дванадесетцилиндрова версия.
Въпреки феноменалният си дизайн, динамичи и скоростни показатели, Jaguar E-Type има и своите сериозни недостатъци. Вътрешното пространство е малко, конструкцията на автомобила е прекалено меко дори за незначителни удари, охлаждането на двигателя е недостатъчно ефективно, а спирачната система не отговаря на изискванията на мощността на мотора.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!