Според данните на JATO Dynamics, автомобилните продажби в Европа през изминалата година са се понижили с 4.7% в сравнение с 2009-та. На три от основните пазари се отчита спад в реализацията- Франция (-0.7%), Италия (-9.2%) и Германия (-23.4%), а във Великобритания и Испания се отчитат минимални подобрения от съответно 1.8% и 3.1%.
Продажби по пазари
От JATO Dynamics коментират, че докато на основните пазари в Европа се отчитат понижения или изключително минимални подобрения през 2010 година, то в Централна и Източна Европа положението е доста по-добро. Като цяло, през изминалата година, новите регистрации са достигнали 13 692 067 автомобила, при 14 368 455 през 2009-та.
Докато данните на Асоциацията на европейските автомобилни производители определи България, като пазарът с най-голям спад през 2010, то според JATO Dynamics, най-големият губещ е друг- Гърция. Там търсенето се е понижило от 220 074 през 2009 година до 140 691 автомобила за изминалите 12 месеца.
Продажби по марки
Въпреки понижението от 6.4% в продажбите си през изминалата година, Volkswgen запазва лидерската си позиция на европейския пазар. На второ място, с ръст от 4.5% до 1 138 180 автомобила, застава Renault, а на трето, въпреки спад в търсенето от 13.3% до 1 118 089 единици, е Ford.
Продажби по модели
Със спад от 13.7% до 492 556 продажби, Volkswagen Golf е най-продаваният модел в Европа и през 2010 година. На второ място е Ford Fiesta (-14.8% до 402 207 единици), а на трето е Volkswagen Polo (+25.1% до 354 068 единици). Сред десетте най- търсени модела в Европа през изминалата година, с най- голямо увеличение в новите си регистрации може да се похвали Citroen C3 (+34.4% до 224 953 ед.).
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!