Единственият българин, завършил два пъти рали Дакар, направи своя дебют в рали с автомобил. Петър Ценков участва в рали Дакар с ATV през 2011 и 2012, а през 2013 ще се пусне в надпреварата с автомобил. Машината е Opel Antara RR3, проектирана от унгарския състезател и конструктор Балаш Салай. Тя е изградена върху тръбна рама от композитни материали. Двигателят е 3,2-литров V6 с 210 к.с. и 380 Нм. Окачването е независимо отпред и с цял мост отзад.
„Пътят на коприната 2012" подложи участниците на изпитание от 3859 км, 2083 от които - специални етапи. Асистентските екипи пътуваха със самолет заради огромните разстояния. Подобно на програмата в Дакар през 2013, най-тежките етапи бяха в началото - около Волгоград и Елиста.
От стартиралите по „Пътя на коприната" над 100 екипажа едва 60 са класирани във финалното подреждане. За трудностите на ралито говори фактът, че последните 20-ина в класирането са с изоставане от над 20 часа, т.е. повече, отколкото е отнело на победителя Борис Гадашин.
Българският екипаж завърши на 23-то място с изоставане от 7:55,14 часа. Ценков сподели, че в пустинята са затънали само веднъж. Екипът на Рали Рейд.БГ е можел да се справи и по-бързо с трасето, но е трябвало да се кара разумно, за да се пази колата. „Около нас на финала бяха все бивши заводски автомобили или отбори с по-сериозна асистентска подготовка, разказа Ценков. Най-големите могат да си позволят да карат много по-агресивно, защото след всеки етап колата ще бъде напълно възстановена, докато ние трябваше да я пазим много повече."
Унгарската легенда Балаш Салай завърши на 2-ро място в генералното класиране с Opel Antara RR1, което се превърна в сензацията на състезанието.
Подготовката на Ценков и навигаторът му Иван Маринов за Дакар ще продължи с рали „Бреслау" (22-29 септември 2012), което тази година е изцяло на територията на България. От 14 до 20 октомври 2012 пък е рали Мароко - последно изпитание преди заминаването за Южна Америка през декември.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!