F1: Скука!?

Main July 4, 2011 | Auto-Press.net A- A+ 4725 views | no comments

От Димитър Димитров: водещ на предаването Автохоризонт по БНР /всяка неделя от 18,15 ч/ (dimitar_dimitroff@abv.bg)

Странна дискусия породи състезанието за Гран При на Европа. Относно това, че било скучно.
Какво толкова не се случи във Валенсия, че феновете и коментаторите останаха недоволни? В състезанието имаше достатъчно изпреварвания, борба за позиции, включително и в челото на колоната.

Себастиан Фетел направи всичко, което се изисква от него и заслужено победи.
Фернандо Алонсо направи всичко, което е по силите му и завърши втори.
Марк Уебър направи нужното да не изостава драматично и завърши трети.
Люйс Хамилтън и Дженсън Бътън направиха каквото можаха и завършиха четвърти и шести.
Филипе Маса? Какво направи Маса – не си спомням, сигурно и той...но все пак взе точки, за да е като калинката.

Нищо драматично нямаше на пистата, но състезанието беше интересно. Болидите прехвърляха скоростта от 300 км/ч. Това е, което се очаква от Формула 1.

Е, не може всяко състезание да е като предното в Канада. Аз лично не помня състезание от Формула 1 да е продължавало 4 часа 4 минути и 39 секунди. Едва ли скоро ще наблюдаваме подобно. И едва ли скоро ще видим на първото място да се класира пилот, който е бил в последна позиция по време на състезанието. Това което направи Бътън в Канада дълго ще се помни и ще въодушевява британските фенове и коментатори.

So what?!
Не е скучно – ето това е!

Но състезанието във Валенсия също бе уникално, защото финалната линия пресякоха всичките 24 болида, които стартираха. Много рядко се случва в едно състезание да няма нито един инцидент, причиняващ отпадане на болиди. За мен това е интересно, за вас не знам.

Скуката не е част от състезанията от сезона на Формула 1. Дори да заспиш в неделния следобед пред екрана, най-много да пропуснеш интересното, а ако си на пистата шанса да заспиш е равен на нула. Но да му мислят задрямалите – те сигурно страдат от хронична скука.

Въпросът за скуката в днешната формула 1 не е относно конкретните състезания, а относно цялостната доминация на Себастиян Фетел над всички останали. Младият немец е толкова солиден, че нищо не е в състояние да го отклони от голямата цел, поне засега. Фетел се бори единствено с най-добрите на пистата, в годините преди него. А най-добрият, според статистиката, който все още е на пистата, не е лесен за изпреварване, въпреки, че в последните две години младите момчета го изпреварват и от ляво и от дясно. Фетел се е устремил да подобри всички рекорди на Михаел Шумахер. Дали ще успее – ще покаже бъдещето. Лично на мен ми се нравят победите на Фетел и състезанията днес не са ми толкова скучни, като тези от ерата Шумахер.

Сезонът до момента е много интересен и сигурно ще продължи да предизвиква много емоции. Какво ли ни чака в по-далечното бъдеще, обаче?

Световният съвет за моторни спортове към ФИА взе решение, което вероятно ще доведе до сериозна скука. От 2014 година двигателите във Формула 1 ще бъдат шестцилиндрови, V-образни, с обем от 1,6 литра, с турбо и системи за възстановяване на енергията от спирането. Може да ви изглежда странно, но това е двигател, като за спортен модел на Мазда 323, Фолксваген Голф или Хонда Сивик. Добрата страна на това решение е, че влиза в сила не от 2013, а от следващата 2014 година.

Така, че скуката се отлага. Поне засега. Надяваме се, че състезанието на пистата Силвърстоун в края на седмица няма да създава емоции близки до съдържанието на понятието скука. Въпреки, че съобразно прогнозите, отново ще победи Себастиян Фетел, или някой от пилотите на Макларън, ако безгрешният сгреши.

 
Keywords:   abv bg
 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...