Opel-ите говорят помежду си

Общи 21 юни 2013 | Speed-Press.com A- A+ 6170 посещения | без коментари

Резултатите от един от най-големите в света тестове за подобряване на пътната безопасност и ефективност чрез използване на комуникацията на автомобила с други автомобили и инфраструктурата (Car-to-X) бяха представени наскоро във Франкфурт. В проекта simTD (Safe Intelligent Mobility – Field Test Germany, Безопасна интелигентна мобилност – полеви тест Германия), Opel обедини силите си със 17 партньора, за да тества функционалността във всекидневни условия на Car-to-X комуникацията в реални условия. В съвместния проект участват и други водещи германски автомобилни производители и доставчици като Audi, BMW, Daimler AG, Ford, VW, Bosch, Continental и др.
Автомобилите в теста бяха електронно свързани както един с друг, така и с инфраструктурата. Това позволи размяната на информация за метеорологичните и пътни условия между автомобилите, както и между тях и пътната инфраструктура и околната среда. „След интензивни тестове на над 300 тестови шофьори е очевидно, че добавената стойност на технологията Car-to-X по отношение на безопасното, комфортно и ефективно шофиране е потвърдена. В резултат от това се очаква широко одобрение и прием на технологията”, сподели д-р Буркхард Милке, директор Opel Electric/Electronic Engineering.
От 2009 година бе дадено начало на изследване за откриване на необходимите условия за устойчиво подобряване на ефективността на трафика и безопасността с проектно име “Безопасна и интелигентна мобилност – полеви тест Германия” (simTD - Safe and Intelligent Mobility – Field Test Germany”). Тестовият парк от всички производители на автомобили през 2012 година включва 120 автомобила и три мотоциклета, всички оборудвани с еднаква simTD технология с цел научна съвместимост. С изминаване на до 120 000 тестови километра седмично бяха натрупани общо 1 650 000 километра с над 41 000 часа полеви тестове. В допълнение бяха проведени пътните и трафик симулационните тестове и сравнени с реални резултати.
Освен другите функции Opel тества и нова система за предупреждение за времето по време на проекта. „Предупрежденията, свързани с метеорологичните условия и състоянието на пътя, са отлични примери за връзка между Car-to-X комуникацията и HMI (Human Machine Interface, връзката човек-машина)”, отбелязва д-р Милке. Те са сред приоритетите в желанията на водачите относно бъдещите системи за комуникация, смята той. С новото поколение инфоразвлекателни системи, предлагани от Opel ADAM и предстоящи за представяне на Автомобилното изложение във Франкфурт за новата Insignia, е поставена сериозна основа за комуникационна свързаност с Car-to-X. Важно обаче е също създаването на съответстващата пътна и трафик инфраструктура за серийно въвеждане на технологията.
Станциите за метеорологична информация, разположени в близост до тестовите изпитания, които вече осигуряват детайлна информация, използвана например от камионите за опесъчаване, комуникират със съществуващите сензори в автомобилите като датчиците за дъжд, с помощта на които получават информация за предстоящи неблагоприятни метеорологични условия. Интерфейсът човек-машина (Human-Machine-Interface), използван от всички партньори в полевия тест, е разработен от DFKI, Германския изследователски център за изкуствен интелект.
Повече информация за проекта можете да откриете на http://www.simTD.de.

 
 

 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте